belgo:faq

FAQ BELGO

Contact opnemen met de RSZ: hier

Mijn aangifte heeft geen Dimona-nummer, hoewel Belgo het bestand wel degelijk heeft verstuurd. Wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat bepaalde verzonden bestanden geen Dimona-nummer toegewezen krijgen. Dit kan voorvallen bij een communicatieprobleem met de RSZ (bij het terugzenden van het bestand). In dat geval dient men de naam van het bestand op te zoeken (te vinden in Belgo) en te vragen aan de RSZ om het DIMA-bestand nogmaals te verzenden. Men kan dit doen dmv het formulier dat terug te vinden is op de site van de sociale zekerheid.

  • Hoe van certificaat veranderen (voor electronische handteking)?
    1. Stop Belgo server (in Service panel in Windows)
    2. Check bs.ini (in de folder of Belgoserver) to find where the certificat is store, the file contain :
      • signer.secretKeyPassword=xxxxxxx * signer.secretKeyFileName=E:\\belgoserver\\data\\spirit\\spirit.p12 * signer.certificatFileName=E:\\belgoserver\\data\\spirit\\spirit.p7c - Make a backup of de old certificate files : for example E:\\belgoserver\\data\\spirit\\spirit.p7c
    3. Copy de new certficate files to the location like in BS.ini : for example E:\\belgoserver\\data\\spirit
    4. Change de BS.ini with de new files and change password (of Marleen) and save bs.ini :
      • signer.secretKeyPassword=newpassword
      • signer.secretKeyFileName=E:\\belgoserver\\data\\spirit\\newname.p12
      • signer.certificatFileName=E:\\belgoserver\\data\\spirit\\newname.p7c
    5. Start the service Belgoserver in de service panel

Hoe kan ik nagaan of een contract wel degelijk geannuleerd werd (in Belgo)?

Uitleg

  • belgo/faq.txt
  • Laatst gewijzigd: 2019/08/28 12:21
  • (Externe bewerking)